My first week at TEKO! - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Mandy Kuijpers - WaarBenJij.nu My first week at TEKO! - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Mandy Kuijpers - WaarBenJij.nu

My first week at TEKO!

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 September 2014 | Denemarken, Herning

1 September was dan de eerste dag van mijn nieuwe opleiding. De vrijdag ervoor waren we al op Facebook uitgenodigd door onze tutors voor de klassen. Ik zat in klas 1C, samen met mijn huisgenootje Demi (die al weg is) en Linette een ander meisje uit Nederland die we al hadden ontmoet voordat we hierheen kwamen.
Op onze eerste dag gingen we een "zoektocht" doen, waar we door verschillende opdrachten te doen alle gebouwen van de universiteit hadden gezien. Toen we hier mee klaar waren, konden we naar de TEKO Friday bar die speciaal voor ons nu op maandag plaatsvond.
Deze TEKO Friday bar is normaal om de 2 weken op de vrijdagmiddag van 12-18. Hier kan je een biertje drinken, muziek luisteren en even gezellig de vrijdag afsluiten met bier op school! Ik was samen met mijn huisgenootje Marlon gebleven en we hebben hier wat mensen leren kennen, gelachen en een paar keer "ons verhaal" verteld. Dat laatste doe je natuurlijk veel in het begin. Ik ben Amanda, 23 jaar, ik kom uit Nederland, nee niet Amsterdam en ik rook niet de hele dag wiet, ik wil hier al een paar jaar heen en ik ga de richting purchasing doen blablabla - je kent het wel. In ieder geval het was een leuk begin voor de eerste week.

De rest van de week kregen we nog veel informatie over de universiteit, waar ze voor staan, wat ze verwachten etc.

Daarnaast zijn we nog naar de Deense cursus centrum geweest met zijn alle, waar we een voorlichting, EN DEENSE LUNCH, kregen van Herning en wat je precies zou gaan doen op de Deense cursus. Natuurlijk heb ik mij hiervoor ingeschreven en ik ben heel nieuwsgierig.

Ook moesten we onze CPR formulieren invullen en inleveren bij de mensen van de gemeente die naar TEKO kwamen om het op te halen. Dit was een hel! Met zijn alle in de rij, zonder frisse lucht aangezien er in het kamertje geen raam zat. Ik heb 1,5 uur in de rij gestaan, wat best kort was vergeleken andere, en toen ik eenmaal aan de beurt was duurde het nog geen minuut!
Hierna kwam het leuke van de dag, cake versieren (&eten)! Samen met 5 andere uit mijn klas hadden wij een cake gemaakt met 2 lagen, fruit, hagelslag en een Chanel teken. Helaas hadden we niet gewonnen, maar na de hand mochten we het wel opeten dus geen zielige gezichten voor ons.
In de avond hadden we een BBQ, wat ook super gezellig was en in aanraking kwamen met flip a cup. Super spel en ik ben er ook nog goed in ook! Je speelt 5 tegen 5, allemaal een plastic cup met een laagje bier. Als de "scheidsrechter" GO zegt beginnen de eerste in de lijn. Je moet eerst je bier drinken en daarna de beker op de rand van de tafel zetten en hem flippen, zodat hij land op zijn kop. Pas nadat dit goed is gebeurd mag nummer 2 van je groep en ga zo door. De gene die als eerste klaar is heeft tot dan toe gewonnen en van het andere team moet 1 iemand weg, en iemand anders moet zijn cup erbij nemen. Totdat er niemand overblijft van 1 team en dan heeft het andere team met spelers gewonnen!
Ik bleef van mijn team als laatste over, was al zeg ik het zelf mega goed:P.. maar helaas verloor ik wel....


Op de zaterdag hadden we de PUBCRAWL. Samen met onze klas moesten we een thema bedenken, hierin verkleden en een yell voor bedenken. Wij waren de Playboy girls met Hugh Hefner... Gelukkig hoefde we niet ordinair en gingen we gewoon in het zwart met konijnen oren en een "staartje".
Het was een geweldige dag, waar we langs verschillende bars gingen. We kregen hier gratis drank en moesten een spel doen tegen een andere klas. Zoals bijvoorbeeld; darten, beer pong, flip a cup, bier drinken en andere.
Deze keer won ik wel met flip a cup! PROUD!
Hierna gingen we eten in 1 van de clubs en daarna was het open voor feest!

  • 21 September 2014 - 22:57

    FrankA:

    goed bezig mandy.
    Ik volg je. Hopelijk weer snel nieuws
    Franka

  • 21 September 2014 - 23:57

    Mandy Kuijpers:

    Bedankt tante Franka!
    Er is alweer nieuws bij, moest het even allemaal inhalen;).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 2824

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

Study abroad - Denmark

29 Juli 2015 - 05 December 2015

VIETNAM EXCHANGE

Landen bezocht: