Deens, teamwork & nog meer feest - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Mandy Kuijpers - WaarBenJij.nu Deens, teamwork & nog meer feest - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Mandy Kuijpers - WaarBenJij.nu

Deens, teamwork & nog meer feest

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 September 2014 | Denemarken, Herning

Op 11 september had ik dan mijn eerste Deense les. Deze lessen zijn elke week - van 17:00 tot 20:15! Tijdens deze eerste les hadden we 1,5 uur geschiedenis over Herning, wat we net die dag op school hadden gehad .. en een paar beginnende woordjes leren. Daarna gingen we over naar de vragen, waar kom je vandaan, waar woon je etc - in het Deens natuurlijk. Het was een leuk begin, maar het duurde echt te lang. Daarnaast was ik bij thuiskomst het meeste alweer vergeten. Op naar de volgende les!

In dezelfde week waren we ook begonnen met ons eerste project: Discovery. Dit project was voornamelijk bedoelt als binnenkomer en elkaar te leren kennen. Je zat in een random team uit je klas en we moesten 4 verschillende designers/brands kiezen uit verschillende continenten. Wij hadden Artek (furniture), Carhartt (streetwear), Zuhair Murad (couture) en VIKTOR & ROLF (couture). Voor deze designers/brands moesten we onderzoek doen naar de geschiedenis en een Design DNA maken. Nou wat een design DNA is .. lang verhaal waar ik maar niet aan zal beginnen.
We hadden hier ongeveer 10 dagen voor en dan kwam de presentatie. Presentatie ging goed, aangezien ik al genoeg presentaties heb gedaan tijdens IBMS maar oke.. Alleen onze creativiteit miste, dus het cijfer voor het project en de presentatie was een 7 helaas. Ook het cijfer systeem in Denemarken is anders.
12 - excellent
10 - very good
7 - good
4 - fair
2 - minimum
0 - does not meet the minimum
-3 - unacceptable

& dan hadden we vrijdag ons "schoolfeest". Het was een samenwerking tussen TEKO en de Aarhus university die naast teko staat. Het thema was Jungle .. In eerste instantie wilde ik als black panter gaan, zoals elke dag... Maar tijdens een kleine shop trip met Marlon, had ik dan toch een jurkje gekocht met print. Zo niet voor mij, maar oké leuk voor deze keer.
's avond hadden we met zijn 4e, Marlon, Marie, Michaela en ik ons klaargemaakt onder het genot van een biertje en wat muziek. Daarna op de fiets richting AUH, we hadden er super veel zin in.
Totdat we daar kwamen. Samenvatting: veel rare dronken mensen, stomme muziek en wachten op een drankje duurde uren en dan had je ook nog een of andere weirdo die ineens aan je gaat ruiken (natuurlijk heb ik hem even verteld dat ik dat niet echt waardeerde, waarna hij zei dat ik niet aardig ben - THX DUDE!). Het begon trouwens om 21:00, wij waren er om 22:00 en we gingen naar huis om 00:00. Onderweg pizza gehaald en toen samen op de bank Nothing Hill gekeken, totdat we allemaal half in slaap vielen.

Morgen beginnen we met 2 nieuwe projecten.
Team dynamic ( voor onze trip naar Ron..bjerg(ofzo)
& Product Knowledge waar we onder andere onze eigen website gaan maken!

To be continued!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 1200
Totaal aantal bezoekers 2818

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

Study abroad - Denmark

29 Juli 2015 - 05 December 2015

VIETNAM EXCHANGE

Landen bezocht: