PARTY | GOODBYE | ROAD TRIP | FIRST IMPRESSIONS - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Mandy Kuijpers - WaarBenJij.nu PARTY | GOODBYE | ROAD TRIP | FIRST IMPRESSIONS - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Mandy Kuijpers - WaarBenJij.nu

PARTY | GOODBYE | ROAD TRIP | FIRST IMPRESSIONS

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 September 2014 | Denemarken, Herning

Ik wist altijd al dat ik geen schrijver was.. Maar 1 maand doen over een simpel verhaaltje om mensen up to date te houden, is een beetje overdreven.

Daar gaan we dan.

Op 16 augustus had ik dan eindelijk mijn BBQ party, helaas niet de BBQ party in de tuin met een prachtig zonnetje. Dit maakte niet uit, het was een super leuk gezellig feestje. Papa die 12 kilo vlees had gesneden en Michael die alles heeft gemaakt op de BBQ. Toppers!!
Daarnaast vond ik het super leuk dat de familie er was, mijn vriendinnetjes Kitty en Roos en natuurlijk mijn beste maatje Les. Iedereen nogmaals bedankt voor het komen en het beantwoorden van de verrassing vragen die Tante Franka mooi had geregeld!

Toen kwam 17 augustus, DE DAG dat ik ging verhuizen. Lekker vroeg op, laatste dingen klaarmaken en ontbijten met het gezin. Na het ontbijt gingen Thom en Les mijn fietsband fixen, want JA dat bewaren wij tot het laatste moment! In deze tijd ging ik met papa afscheid nemen van een van de belangrijkste mensen voor mij, Sandra. Gekletst, gelachen, maar ook zeker flink gehuild.
Om half 1 begonnen Les en ik aan onze road trip, wat volgens de tomtom iets meer dan 7 uur zou zijn. Na al meerdere malen gestopt te hebben in Nederland, want schijnbaar moet je veel naar de toilet als je de avond ervoor bier hebt gedronken..., stopte we nog even net voor de Duitse grens. Hier belde ik tante Do nog even op om haar te bedanken voor het lieve kaartje. De reis door Duitsland was niet echt bijzonder, vooral veel te veel kilometers rijden, rijden en rijden. Maar dan eindelijk kwam de Deense grens in zicht, we waren zo blij dat we eindelijk het gevoel kregen dat we dichtbij de eindbestemming kwamen. Natuurlijk hebben we onze grens oversteek opgenomen, met veel gejuich van mij. Ik dacht meteen, ik ben waar ik hoor te zijn - ik ben thuis. Toen aangekomen in Herning, de op 10 na grootste stad van Denemarken (maar het is net een dorp), zat Thom al 2 uur te wachten op ons in zijn autootje.
Na mijn sleutel hebben opgehaald bij een oud klasgenootje, gingen we naar de straat van het appartement. Bredgade, dit is de main street van Herning - een winkelstraat. Na even zoeken en mijn sleutels in verschillende deuren hebben proberen te doen, ging er dan eindelijk een deur open! Yeah, we waren binnen.
Ik ging eerst naar boven om te kijken en daarna begonnen we met uitladen. Dit ging gelukkig best snel, mede mogelijk gemaakt door de lift en de spierballen van Thom en Les. Hierna even snel iets gegeten en we begonnen aan onze eerste nacht slapen in mijn nieuwe huis.
De volgende ochtend om 7 uur op om de auto's te verplaatsen en wat dingen in elkaar te zetten. Daarna gingen Thom en Samantha terug naar Nederland. Na een goodbye en mijn eerste awkward moment met een Deen die op straat ineens Deens tegen mij begon te praten, hebben we mijn kamer klaar gemaakt en gingen we op weg naar de IKEA. Aangezien er maar 5 Ikea's in Denemarken zijn, was het een "hele rit" van 1,5 uur. Eerst maar eens wat eten, waar ik bij de kassa er achter kwam dat ze geen ING kaart accepteerde ..... meteen in de stress voor de rest van mijn verblijf in Denemarken, maar gelukkig later bij de Lidl werkte deze gewoon zoals altijd!
Tijdens het zoeken naar de Ikea, welke in de plaats Aarhus was, konden we de stad al een beetje zien. Dit was meer een grote stad, mooie huizen, cafe's, en veel gezelligheid.
De andere dagen dat Les hier nog was, hebben we Herning onderzocht. Herning city(winkelstraat), Herning centert(winkel mall), de universiteit en alles hier om heen.. Het is een rustige stad, met veel "normale" mensen, gezellige hoekjes en verlaten straten hier en daar. Veel huizen zijn bungalows, omdat ze de ruimte hebben en niet omhoog hoeven te bouwen met flats etc, een voetbal stadion, fabrieken en alle andere dingen die je in een stadje vindt.

Helaas kwam daar donderdag en mijn laatste goodbye. Nu gaat het dan echt echt beginnen. Mijn leven alleen (in het begin dan) in Denemarken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 28 Juli 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 2816

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 Juli 2016

Study abroad - Denmark

29 Juli 2015 - 05 December 2015

VIETNAM EXCHANGE

Landen bezocht: